zondag 7 december 2008

"Je was er niet bij"

Terwijl ik bezig was uit te leggen waarom het onjuist is om evolutie een historische wetenschap te noemen, en waarom historische wetenschappen niet per definitie onbetrouwbaar zijn, kwam ik deze video tegen:



Een veel gehoord argument tegen evolutie is "je kunt het niet bewijzen, want je was er niet bij". "Evolutie en Schepping" zegt dit nergens expliciet, maar door steeds te herhalen dat evolutie gebeurtenissen uit het verleden beschrijft, lijken de auteurs dit argument wel aan te hangen.

Deze video geeft duidelijk aan waarom je er niet altijd bij hoeft te zijn geweest om vrij zeker te weten wat er gebeurd is.

Ik kan je de andere video's van cdk007 trouwens ook aanbevelen, er zitten een paar heel goede en interessante tussen. En zijn motto, "think about it", sluit goed aan bij dit blog.

3 opmerkingen:

  1. CDK007 ken ik van een aantal goeie filpjes, maar er zijn ook nadere, zelfs nog betere uitleggers op YouTube actief, zoals Thunderf00t, met zijn "Why do people laugh at creationists?"-serie (http://nl.youtube.com/view_play_list?p=AC3481305829426D)en potholer54 met zijn "made easy"-serie(http://nl.youtube.com/view_play_list?p=DB23537556D7AADB).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je zus mina: bedankt voor de suggesties, al kende ik persoonlijk potholer54 en thunderf00t al. Maar voor anderen: ik sluit me bij deze aanbeveling van harte aan. Overigens is de "Made Easy" serie van Potholer54 inmiddels ook op DVD te krijgen (gratis zelfs).

    En ik wist niet dat ik een zus had ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Als je anoniem reageert, onderteken dan alsjeblieft je bericht ergens mee (hoeft uiteraard niet je echte naam te zijn), zodat we de verschillende "Anoniems" uit elkaar kunnen houden.